riadenie-casu

4 rýchle kroky k efektívnemu time managementu.

Pokiaľ máte pocit, že vám dni pretekajú pomedzi prsty, niečo nie je správne.

Nestíhate sledovať ako rýchlo beží čas? Nestíhate termíny? Kopí sa vám práca? Máte hlavu zavalenú povinnosťami? Nemáte čas na osobný život? Nestíhate sa venovať rodine?

Nie ste v tom sami. Problém, ktorý vás trápi je čim ďalej rozšírenejší.

Všetci sme vystavovaný tlaku z pracovného a mnohokrát aj osobného života. Neustále pribúdanie úloh spôsobuje stres a ten má veľmi negatívny dopad na osobný život, pracovný výkon a nakoniec aj zdravie.

Zo správnym time managementom tieto problémy odstránite a tým sa vám zníži stres a zlepší celkový život.

Time management sa dá zhrnúť do 4 jednoduchých krokov.

  1. Všetko si píšte
  2. Rozdeľujte si úlohy podľa urgencie!
  3. Dosahujte ciele!
  4. Oddychujte!
V našom článku sme sa rozhodli opísať vám prvý a to najdôležitejší krok.

Všetko si píšte!

  • Najväčším problém väčšiny ľudí je to, že si nič nezapisujú a všetko nosia v hlave. Takto aj z pár jednoduchých úloh vzniká stres a tlak, čo spôsobí nižší pracovný výkon a v najhorších prípadoch depresiu.
  • Ľudia, ktorí majú v hlave priveľa povinností a nevedia si správne rozvrhnúť svoj čas, nestíhajú termíny, zabúdajú na osobný život, začnú sa podceňovať, myslieť negatívne, upadajú do depresie. Pritom, sú vo veľkej väčšine šikovní profesionáli, ktorí podcenili svoj časový management.
  • Písanie, je prvým krokom k vyriešeniu problémov. Zapisujte si úlohy, termíny, plány, nápady, projekty. Pokiaľ dokážete zozbierať všetky svoje povinnosti a dať ich na papier tak, aby boli pre vás prehľadné máte z polovice vyhraté!
    Uvoľníte tak svoju myseľ a poľaví aj stres.

Ale ako a čo si mám zapisovať?

Každý má inú prácu, iné povinnosti, iný osobný život a preto neexistuje presný návod. Odporúčame si vytvoriť si:

  • Kalendár úloh, nemusíte si kupovať žiaden špeciálny kúsok. Jednoducho vezmite stolový kalendár alebo diár a začnite si doňho písať termíny s krátkym popisom. Vždy v nedeľu večer si ho skontrolujte a uvidíte prehľadne, čo vás v aký deň čaká. Odporúčame si zapísať aj jednotlivé úlohy ako napríklad čítanie mailov, práca na projekte a pod. Termíny si môžete zapisovať modrou farbou, jednotlivé úlohy na deň zelenou a bežné činnosti, ktoré je nutné robiť každý deň fialovou farbou. Takýmto spôsobom, sa váš mozog naučí z kalendára čítať dôležité údaje len pohľadom.
  • Zošit na úlohy, ak už máte všetky svoje úlohy a povinnosti zapísané v kalendári, je potrebné vytvoriť miesto, kde si ku nim môžete zapisovať poznámky, celé zadania a iné informácie. Každej úlohe venujte jednu stránku. Zošiť si rozvrhnite podľa svojich povinností. Napríklad, jednu tretinu venujte práci druhú, osobnému životu a poslednú nápadom. Každú časť si potom rozdeľte na menšie podľa potrieb, napríklad krátke úlohy, dlhodobé úlohy.
  • Vždy, keď vás niečo napadne, zapíšte si to a choďte ďalej, vaša myseľ sa vám odvďačí. Pokiaľ máte problémy so spánkom kvôli neustálemu premýšľaniu, vždy pred spaním sa pozrite do kalendára, uistíte sa tak, že je všetko v poriadku a nemusíte na to myslieť. Nápady, ktoré vám víria hlavou si zapíšte do zošita a vaša myseľ bude hneď čistejšia.
Investícia do time managementu je jedna z tých najlepších, ktoré za život môžete spraviť.

Dokáže vám odbremeniť ťarchu z ramien, zlepšiť sociálny život, pracovný život, zdravie a v neposlednom rade vám aj zarobí, keďže sa naučíte zvládať väčšie množstvo práce.

Comments:1

  1. Mnoho dobrých nápadov mám tesne po tom, ako sa uložím na spánok, tesne pred zaspávaním. Vtedy sa mi veľmi osvedčilo zapisovanie si týchto myšlienok a nápadov na kartičky formátu A7 ( 7,5 x 10,5 cm ). Jednoducho vstanem, a myšlienku si zapíšem vo forme vety, alebo reťazca kľúčových slov. Viem, že sa nápad nestratí, a ja viem pokojnejšie zaspať.

Pridaj komentár