Akadémia pre personalistov prináša účastníkom komplexný prehľad v najžiadanejších oblastiach HR praxe. Tréning je zostavený na základe dlhoročných skúseností v HR oblasti s praktickou aplikáciu a využitím prípadových štúdií, skupinových a individuálnych aktivít. Vzdelávací kurz sa venuje komplexnému Zákonníku práce, získaniu zručností pri Výbere zamestnancov, vedeniu hodnotiacich rozhovorov so zamestnancami. Účastníci získajú zručností ako riadiť a motivovať Generácie XYZ, osvoja si všetky potrebné znalosti v oblasti Behaviorálneho interview, Adaptačného procesu zamestnancov a Firemnej kultúry.
V prípade záujmu zrealizujeme školenie aj pre uzavreté skupiny priamo vo Vašej spoločnosti.
Komu je kurz určený?
-
- Špecialistom z oblasti RĽZ
- Personálnym manažérom
- Vedúcim pracovníkov
- Manažérom všetkých úrovní
Obsah intenzívneho 6 dňového tréningu:
1. deň – Téma: Zákonník práce pre personalistov
2. deň – Téma: Zákonník práce pre personalistov
3. deň – Téma: Výber zamestnancov
4. deň – Téma: Výber zamestnancov / Behaviorálne interview /Adaptačný proces zamestnanca
5. deň – Téma: Riadenie a motivácia Generácií XYZ
6. deň – Téma: Vedenie hodnotiacich rozhovorov
1. deň – 2.deň Komplexný zákonník práce pre personalistov
I. Časť Zákonníka práce
- pojmy zamestnanec, zamestnávateľ
- odstúpenie od zmluvy
- dohoda o zrážkach zo mzdy, lehoty, doby, doručovanie
- praktické prípady, príklady, judikatúra – formou pripravených otázok – odpovede vznikajú kolektívnou diskusiou účastníkov školenia
II. Časť Zákonníka práce
- pracovný pomer
- pracovná zmluva
- skúšobná doba
- práva a povinnosti zamestnancov
- pracovný pomer na dobu určitú, neurčitú
- pracovná cesta
- ukončenie pracovného pomeru
- praktické prípady, príklady, judikatúra
II. Časť Zákonníka práce
- výpoveď
- výpovedné doby okamžité skončenie pracovného pomeru
- porušenie pracovnej disciplíny – závažné, menej závažné
- uplatnenie nároku z neplatného skončenia pracovného pomeru – súdne, mimo súdne
- pracovný posudok
- pracovný poriadok
- praktické prípady, príklady, judikatúra
III. Časť Zákonníka práce
- pracovný čas
- rovnomerné a nerovnomerné rozvrhnutie pracovného času
- pružný pracovný čas
- začiatok a koniec pracovného času
- praktické prípady, príklady, judikatúra
III. Časť Zákonníka práce
- dovolenka, plán dovoleniek
- zmenovosť
- nadčasy
- praktické prípady, príklady, judikatúra
IV. Časť Zákonníka práce
- mzda, dohoda o zrážkach zo mzdy
- zákonné zrážky
- zrážky na základe dohody
- mzda za prácu nadčas, prácu vo sviatok
- praktické prípady, príklady, judikatúra
V.- VII. Časť Zákonníka práce
- prekážky v práci na strane zamestnanca – PN, ošetrenie člena rodiny, účasť na svadbe, pohrebe, BOZP z pohľadu ZP
- praktické prípady, príklady, judikatúra
VIII. Časť Zákonníka práce
- náhrada škody, druhy škody, dohoda o hmotnej zodpovednosti
- druhy všeobecnej a osobitnej zodpovednosti za škodu zamestnanca a zamestnávateľa
- praktické prípady, príklady, judikatúra
IX. Časť Zákonníka práce
- dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru
- praktické prípady, príklady, judikatúra
3. deň Výber zamestnancov
Plánovanie
- analýza pracovnej pozície
- definovanie požadovaných kompetencií
- možné formy kontraktu a počet hľadaných ľudí
Recruitment
- tvorba popisu pracovnej pozície („job description“)
- personály marketing – ako získať čo najviac vhodných uchádzačov
- ako spolupracovať a riadiť vzťah s personálnymi agentúrami, kľúčové body dohody
- ako komunikovať s uchádzačmi ešte pred začatím výberu
Selekcia
- výber vhodných (najmä valídnych a dostupných) metód výberu
- trendy v oblasti výberových metód
- špecifiká výberu pri on-line forme
- ako čítať CV, na čo si dávať pozor
- štruktúrované a neštruktúrované interview
- príprava, realizácia a vyhodnotenie pohovoru
- význam testov, dotazníkov a ich možnosti a limity
- počítačové adaptívne testovanie
- vzorky práce
- čo je assessment centrum a kedy ho využiť
- ako získavať referencie
- realistické predstavenie pozície („realistic job preview“) a jeho význam
- etika pri výbere
Dohoda
- ako komunikovať pracovnú ponuku
- aké podmienky ponúknuť a aké máte možnosti vo vyjednávaní
- ako získať ľudí: flexibilita práce, teleworking a starostlivosť o rodinu
- sú benefity dôležité?
- čo môžem robiť, keď kandidát odmietne ponuku
4. deň Behaviorálne interview /Adaptačný proces zamestnanca
Behaviorálny interview
-
- Čo je behaviorálny rozhovor
- Výhody behaviorálneho rozhovoru
- Podmienky spoľahlivosti a platnosti
- Príprava rozhovoru
- Formulovanie kompetencií v behaviorálnom jazyku
- Škálovanie kompetencií v behaviorálnom jazyku
- Tvorba otázok
- Štruktúra rozhovoru – STAR technika
- Precvičenie vedenia rozhovoru
Adaptačný proces zamestnanca – Onboarding
Onboarding:
- pojem, podstata, základné charakteristiky
- užitočnosť a výhody riadeného procesu nástupu nových zamestnancov
- chyby, brzdy, zlyhania a ich dôsledky(workshop)
- formy onboardingu a modifikácie : hromadný nástup/ individuálny nástup/ operátori/ manageri/ špecialisti/ menej náročné zapracovanie/ náročná a dlhodobejšia adaptácia
Fázy onboardingu
- z hľadiska časovej postupnosti: pred nástupom – 1.deň – 1.týždeň -1.mesiac – 3.-6. mesiac – 1.rok
- hlavné ciele a činnosti v jednotlivých fázach
Realizátori onboardingu:
- personálne oddelenie a HR špecialisti
- manažéri (šéf, priamy nadriadený)
- nová progresívna inštancia: „kamarát“ predvybratý kolega, ktorý zabezpečuje orientáciu a neformálne informácie, zoznámenia
- mentor: zabezpečuje osvojenie práce a firemnej kultúry
Súvisiace sociálno-komunikačné zručnosti
- kompetenčný model a tvorba zoznamu zručností pre danú pozíciu
- efektívne odovzdávanie informácií
- aktívna tvorba tímových vzťahov a súdržnosti
- spätná väzba (korektívna a motivačná)
- hodnotiaci rozhovor
- mentoring
5. deň: Riadenie a motivácia Generácií XYZ
Čo sú generácie X, Y, Z
- čo ich formovalo a ako sa prejavujú
- ako sa navzájom vnímajú
- čo ukazujú empirické výskumy
- kde končí poznanie a začínajú špekulácie a predsudky
Pracovné očakávania a motivácia jednotlivých generácií
- v čom sú rovnaké a v čom sú odlišné
- čo prinesie nástup generácie Z
- je potrebná zmena leadershipu a v čom?
Ako viesť multigen tímy
- špecifiká vedenia
- komunikácia a spolupráca
6. deň – Vedenie hodnotiacich rozhovorov so zamestnancami
- Aký prínos má hodnotenie zamestnancov pre firmu a manažéra
- Kedy budú zamestnanci vidieť význam hodnotenia a hodnotiacich rozhovorov vo firme
- Ako pripraviť zamestnancov na hodnotiaci pohovor
- Hodnotiaci rozhovor má svoju štruktúru …ako to robiť?
- Ako sa ja ako manažér pripravím na hodnotiaci rozhovor
- Čo ak zamestnanec má nižšie hodnotenie…ako mu to odkomunikujem?
- Viem dať zamestnancom negatívnu spätnú väzbu? Ako budem reagovať na nespokojnosť, prípadne útoky zamestnanca
- Viem viesť pracovníka k sebahodnoteniu? (ak sa sám hodnotí, mám jednoduchšiu prácu)
- Čo s kritériami? Ako ich priblížim sebe aj pracovníkovi? …škálovanie
- Ciele – dôležitý nástroj hodnotenia a rozvoja zamestnancov
- Čo ak pracovník nesúhlasí…
- Praktické skúsenosti a rady pri vedení hodnotiacich rozhovorov
Lektor tréningu:
PhDr. Tatiana Lesayová
JUDr. Ivana Gajdošíková
Tréning prebieha interaktívnou formou na princípe „školy hrou“. Účastníci budú riešiť konkrétne príklady a prípadové štúdie z praxe. Svoje zručnosti si vyskúšajú v modelových situáciách s následnou podrobnou spätnou väzbou.
Termín a miesto školenia:
17.09.2024 – 16.10.2024 ONLINE LIVE WEBINAR : Školenie bude prebiehať v čase od 9:00-16:00. Školenie bude prebiehať v dňoch:
Výber zamestnancov + Behaviorálne interview + Adaptačný proces zamestnanca: 17.-18.9.2024
Zákonník práce pre personalistov: 25.-26.9.2024
Vedenie hodnotiacich rozhovorov: 27.9.2024
Riadenie a motivácia Generácií XYZ: 16.10.2024
17.09.2024 – 16.10.2024 PREZENČNÁ FORMA : Školenie bude prebiehať v čase od 9:00-16:00. Školenie bude prebiehať v dňoch:
Výber zamestnancov + Behaviorálne interview + Adaptačný proces zamestnanca: 17.-18.9.2024
Zákonník práce pre personalistov: 25.-26.9.2024
Vedenie hodnotiacich rozhovorov: 27.9.2024
Riadenie a motivácia Generácií XYZ: 16.10.2024
25.09.2024 – 18.10.2024 ONLINE LIVE WEBINAR : Školenie bude prebiehať v čase od 9:00-16:00. Školenie bude prebiehať v dňoch:
Zákonník práce pre personalistov: 25.-26.9.2024
Vedenie hodnotiacich rozhovorov: 27.9.2024
Riadenie a motivácia Generácií XYZ: 16.10.2024
Výber zamestnancov + Behaviorálne interview + Adaptačný proces zamestnanca: 17.-18.10.2024
25.09.2024 – 18.10.2024 PREZENČNÁ FORMA : Školenie bude prebiehať v čase od 9:00-16:00. Školenie bude prebiehať v dňoch:
Zákonník práce pre personalistov: 25.-26.9.2024
Vedenie hodnotiacich rozhovorov: 27.9.2024
Riadenie a motivácia Generácií XYZ: 16.10.2024
Výber zamestnancov + Behaviorálne interview + Adaptačný proces zamestnanca: 17.-18.10.2024
27.09.2024 – 24.10.2024 ONLINE LIVE WEBINAR : Školenie bude prebiehať v čase od 9:00-16:00. Školenie bude prebiehať v dňoch:
Vedenie hodnotiacich rozhovorov: 27.9.2024
Riadenie a motivácia Generácií XYZ: 16.10.2024
Výber zamestnancov + Behaviorálne interview + Adaptačný proces zamestnanca: 17.-18.10.2024
Zákonník práce pre personalistov: 23.-24.10.2024
27.09.2024 – 24.10.2024 PREZENČNÁ FORMA : Školenie bude prebiehať v čase od 9:00-16:00. Školenie bude prebiehať v dňoch:
Vedenie hodnotiacich rozhovorov: 27.9.2024
Riadenie a motivácia Generácií XYZ: 16.10.2024
Výber zamestnancov + Behaviorálne interview + Adaptačný proces zamestnanca: 17.-18.10.2024
Zákonník práce pre personalistov: 23.-24.10.2024
Vzdelávanie prebieha v BRATISLAVE v Clarion Congress Hotel Bratislava**** alebo Aston Business Hotel**** .
V TRNAVE prebieha vzdelávanie v Hoteli MAXPLAZA***. Parkovanie pre účastníkov školenia zabezpečené bezplatne.
Cena kurzu:
bez DPH: 1 070€ | s DPH: 1 284€
Pri prihlásení 3 a viac účastníkov na rovnaký termín školenia získate 10% zľavu zo školeného.
V cene je zahrnutý poplatok za kurz, študijné materiály, občerstvenie a certifikát o absolvovaní kurzu. V prípade záujmu Vám radi rezervujeme ubytovanie a obedy v mieste konania kurzu. Cena obeda: 15,00 € s DPH
Kurz na mieru
Nevyhovuje Vám termín alebo si želáte pripraviť kurz na mieru?
Školenia realizujeme pre jednotlivcov ale aj uzavreté skupiny. Vzdelávanie zabezpečujeme v našich priestoroch alebo priamo u Vás vo firme.
V prípade záujmu, Vám radi vypracujeme individuálnu cenovú ponuku, napíšte nám